۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

مراسم رونمایی از سالن زنده یاد استاد سید اسماعیل میررمضانی و تجلیل از پیشکسوتان ورزشی دانشگاه اصفهان

مراسم رونمایی از سالن زنده یاد استاد سید اسماعیل میررمضانی و تجلیل از پیشکسوتان ورزشی دانشگاه، با حضور دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان، اعضای هیات علمی دانشکده علوم ورزشی و کارکنان این دانشکده برگزار شد.

 

مراسم رونمایی از سالن زنده یاد استاد سید اسماعیل میررمضانی و تجلیل از پیشکسوتان ورزشی دانشگاه، با حضور دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان، اعضای هیات علمی دانشکده علوم ورزشی و کارکنان این دانشکده برگزار شد.

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر حسین هرسیج در این مراسم ضمن ادای احترام به پیشکسوتان ورزشی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: پیشکسوتان دانشکده علوم ورزشی سوابق زیادی در تعلیم و تربیت جسمی استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه داشته اند.

دکتر هرسیج در ادامه ضمن تکریم از خانم دکتر کسائیان همسر زنده یاد استاد سید اسماعیل میررمضانی، تصریح نمود: خوشبختانه در مجموعه ای زندگی می کنیم که همه عالم هستند. بدون تردید یکی از فضایل و ارزش هایی که انسان می تواند به آن متصف باشد، عالم بودن است . انفاق نیز از دیگر ویژگی های برتر انسانی است که اگر علم و انفاق در کنار هم قرار بگیرند، ماندگار خواهند بود. علمی که برای رضای خدا باشد رنگ خدایی به خود می گیرد و پایدار می ماند.

در ادامه دکتر قاسمی رییس دانشکده علوم ورزشی نیز ضمن معرفی شخصیت زنده یاد استاد  میر رمضانی اظهار داشت: برای نام گذاری این سالن با همکاران دانشکده مشورت نموده و به این جمع بندی رسیدیم که مکانی را به نام آن استاد فرهیخته نام گذاری نماییم تا یاد و خاطره ایشان هموراه گرامی داشته شود. دکتر قاسمی بزرگترین ویژگی زنده یاد استاد میررمضانی را شاگردپروری دانست و تصریح نمود: امروز نه تنها در این جمع بلکه در سراسر کشور شاگردان آن زنده یاد مشغول به خدمت به جامعه هستند.

دکتر خیام باشی استاد بازنشسته دانشکده علوم ورزشی نیز در خصوص ویژگی های منحصر به فرد زنده یاد استاد میررمضانی اظهار داشت: رشته های علوم ورزشی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و حضور ما در این ساختمان مدیون دکتر هرسیج است که سال ها پیش در کسوت معاونت دانشگاه ، موافقت کردند که  این مکان به دانشکده علوم ورزشی تعلق بگیرد.  

شایان ذکر است در این مراسم از پیش کسوتان ورزشی  و دکتر سلطان حسینی به عنوان مسئول کانون خیرین دانشکده در جذب منابع خیرین برای بازسازی ساختمان دانشکده تقدیر به عمل آمد و در ادامه اتاق پیشکسوتان دانشکده توسط دکتر هرسیج افتتاح شد.

 گفتنی است استاد سید اسماعیل میررمضانی چهره ماندگار ورزش دانشگاه اصفهان در سال 1314 در خانواده ای مذهبی و فرهنگی در اصفهان چشم به جهان گشود. وی در سال 1335 موفق به اخذ مدرک دیپلم و شروع آموزگاری و تقبل مدیریت فنی تربیت بدنی نجف آباد به مدت 4 سال شد.  

ü   زنده یاد در سال 1343 موفق به اخذ مدرک کارشناسی تربیت بدنی از دانشسرای عالی تهران شد و ریاست اداره تربیت بدنی دانشگاه اصفهان  را تقبل نمود. وی  ایفای نقش کلیدی در توسعه فضاها و اماکن ورزشی در دانشگاه از جمله سالن شهید نیلفروش زاده، سالن کشتی و ... داشت.  

ü   وی همچنین در سال 1353 مدرک کارشناسی ارشد خود را از انگلستان دریافت و خدمت به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه اصفهان را ادامه داد.

ü   در سال 1355 مدیر گروه تربیت بدنی (دانشکده علوم تربیتی) دانشگاه اصفهان تا سال 1371 شد و در سال 1358 موفق به تأسیس گروه تربیت بدنی دانشگاه اصفهان شد.

ü   دکتر قاسمی تصریح نمود: از دیگر خدمات ایشان در سال 1362،  اخذ مجوز و پذیرش اولین دوره دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی با همکاری آقایان دکتر خلیل خیام باشی، دکتر سید احمد طبائیان، دکتر جواد کریمی و اکبر دادفرنیا...... بود.

وی در سال 1374 مشارکت در اخذ مجوز و پذیرش اولین دوره دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی داشت و در سال 1377 وفات استاد در مردادماه در حالی که همچنان به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه مشغول خدمت بودند اتفاق افتاد.  

فعالیت های اجتماعی آن زنده یاد:

ü   مشارکت در تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین اصفهان

ü   ریاست انجمن فوتبال وزارت علوم (12 سال)

ü   عضویت در شاخه برنامه ریزی تربیت بدنی شورای عالی انقلاب فرهنگی (15 سال)

ü   38 سال خدمت صادقانه و خالصانه در امر آموزش، تدریس و پیشبرد ورزش و تربیت بدنی به ویژه در دانشگاه

افتخارات ورزشی: استاد مرحوم میررمضانی در بسیاری از رشته های ورزشی فعال و صاحب نظر بودند ولی در رشته های فوتبال (دروازه بان)، هندبال و شنا دارای عناوین قهرمانی بودند.

آموزه ها: او مدیر و معلم نمونه ورزش و استاد برجسته ادب، اخلاق و زندگی مبتنی بر ایمان و کوشش برای تعالی فرهنگی بود. وی از زمره مردانی بود که بی نام خدا، سخن آغاز نمی کرد و همواره سعی می کرد علم ورزش را با دستمایه دین و اخلاق بیامیزد. از اشعار اخلاقی و تربیتی، احادیث و ضرت المثل های فارسی در کلاس های خود زیاد استفاده می کرد. به هنگام سخنرانی چنان با صلابت و پرخروش سخن می گفت که انسان در برابر عظمت کلامش سکوت کرده و آرامش می یافت. درس انسانیت و مردانگی این دانشمند فرزانه عالیقدر از زبان گرمش، چنان به دل می نشست که همچنان در خاطره ها مانده است، یکی از بزرگترین ویژگی های استاد صفت نیکوی شاگردپروری ایشان بود که در طول عمر با برکت شان شاگردان زیادی تربیت کردند که در حال حاضر اغلب آنها در حیطه تربیت بدنی در دانشگاه ها، سازمان ها و مراکز ورزشی و آموزش و پرورش کشور مشغول خدمت رسانی می باشند.

چند بیت از اشعار مورد علاقه و تأکید ایشان نیز به شرح زیر است :

خانه ورزش ما جای هوس بازان نیست               جای پاکان بود، این منزل ناپاکان نیست

گر بر سر نفس خود امیری مردی                       گر دست فتاده را بگیری مردی

عاقبت باید خدا را یاد کرد                                 خانه فردای خود آباد کرد

 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1400/10/15
تعداد بازدید:
5081
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal