۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

دیدار جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی با سرپرست دانشگاه اصفهان

دکتر بهنام ابراهیمی جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی ضمن بازدید از ناحیه نوآوری و فن آوری با سرپرست دانشگاه اصفهان دیدار و گفتگو نمود.

 

دکتر بهنام ابراهیمی جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی ضمن بازدید از ناحیه نوآوری و فن آوری با سرپرست دانشگاه اصفهان دیدار و گفتگو نمود.

 

به گزارش وب سای خبریuinews دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان در این دیدار بر افزایش تعامل دانشگاه و اتاق بازرگانی تاکید و تصریح نمود: نقطه مشترک بسیاری از سازمان های کشور این است که از نظر منابع و مسائل مالی به دولت وابسته هستند که مشکلاتی را برای توسعه و همکاری متقابل سازمان ها ایجاد می کند. متاسفانه این مسئله مشکلاتی را نیز برای دانشگاه ها و صنایع ایجاد کرده است به ویژه در مواقع بحرانی منجر به وابستگی به منابع دولتی شده است. اثر مثبت تحریم ها باعث شده که ما متوجه شویم که این وابستگی در دراز مدت به نفع کشور نیست و ما باید کاری کنیم که استقلال کشور حفظ شود.

سرپرست دانشگاه افزود: امروز شرایط ناشی از شیوع کرونا و همچنین تحریم های ظالمانه ، فرصتی پیش آورده تا تحریم ها را تبدیل به فرصت کنیم . با توجه به شعار دانشگاه اصفهان مبتنی بر جامعه محوری و تمدن سازی می توان گفت باید ضمن همکاری با صنایع، مشکلات جامعه را آسیب شناسی و برای رفع آن تلاش نمایبم.

دکتر هرسیج اظهار داشت با توجه به این که تفاهم نامه راه‌اندازی اندیشکده دانشگاه و اتاق بازرگانی در راستای همکاری‌های علمی، پژوهشی، کاربردی و کارآفرینی، در سال 1398 فی‌مابین دانشگاه اصفهان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان امضا شده است، باید جلسه ای مشترک با حضور مسئولین اندیشکده و اتاق بازرگانی برگزار و روند اقدامات انجام شده را توضیح دهند.

وی تصریح نمود: دبیرخانه اندیشکده باید فعال شود و صنایع نیز در خصوص بحث تمدن سازی فعال تر باشند.خوشبختانه مدیران صنایع و دانشگاه دغدغه کشور را دارند و سعی می کنند کشور را از وابستگی برهانند و مشکلات را حل و فصل کنند.

 

دکتر رسول رکنی زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز ضمن اشاره به سابقه همکاری دانشگاه اصفهان و اتاق بازرگانی اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه های فی مابین، طرح آینده پژوهی و اندیشکده دانشگاه مطرح و دکتر طاهری دمنه از دانشگاه اصفهان در این خصوص فعالیت های خوبی انجام داده اند.

دکتر رکنی زاده تصریح نمود: مفهوم کارکردن با دانش آموختگان و دانشگاه با هم فرق می کند.

وی افزود: ما برای اتاق بازرگانی در ناحیه نوآوری دانشگاه جا باز کرده ایم و امیدواریم افراد متخصص برای آینده صنعت به میدان بیایند.

دکتر رکنی زاده افزود: پروژه های آینده پژوهی و اندیشکده مشترک اتاق بازرگانی و دانشگاه با هدف تعامل بین دو سازمان برای حل معضلات اجتماعی انجام شده است.

 

 دکتر بهنام ابراهیمی جانشین دبیر کل اتاق بازرگانی اظهار داشت: دانشگاه اصفهان داشته های بسیار مهمی از جمله اعضای هیات علمی متخصصی دارد که می توانند با اتاق بازرگانی همکاری های خوبی داشته باشند. حضور پر رنگ دانشگاه فرصت های شغلی خوبی را در استان ایجاد می کند.

وی ضمن تشریح فعالیت ها و ظرفیت های اتاق بازرگانی تصریح نمود:  تعامل بین دانشگاه و اتاق بازرگانی در حوزه های مختلف بسیار حایز اهمیت است.

دکتر ابراهیمی افزود: اقتصادهای بزرگ جهان توجه ویژه ای به حوزه استارتاپ ها دارند. جایگاه استارتاپ ها در استان و دانشگاه ها باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی اصریح نمود: بحث توانمند سازی و شتاب دهنده صادرات استان را ایجاد کردیم که کار آن ایحاد emc است . کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با ایجاد کارگروه شرکت‌های EMC قصد دارد به آسیب شناسی موانع رجوع واحدهای تولیدی به این شرکت‌ها و ارایه راهکارهای فرهنگ‌سازی استفاده از ظرفیت آنها بپردازد.

 

دکتر بهشتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز اظهار داشت: همکاری آموزش با مجموعه های برون سازمانی از طریق مرکز آموزش های آزاد انجام می شود.

وی ضمن اشاره به رسالت جامعه محوری دانشگاه تصریح نمود: بحث نظارتی دانشگاه باعث می شود که امور آموزشی با کیفیت بهتری در استان انجام شود.

دکتر بهشتی همچنین افزود: حرکت شتابان دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل چهارم بسیار حائز اهمیت است. وی ضمن اشاره به فعالیت های دانشگاه به خصوص دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی برای سازمان ها را رویکردی مثبت دانست که دانشگاه جامعه محور اصفهان بر روی آن تاکید دارد.

 

دکتر رضا علی نوروزی معاون دانشجویی دانشگاه نیز ضمن تشریح ظرفیت های دانشگاه به لحاظ تنوع رشته ها و همچنین اساتید متخصص و کارآمد تصریح نمود: دانشگاه آمادگی کامل برای همکاری با اتاق بازرگانی را دارد. وی افزود: ظرفیت دانشگاه فراتر از این است و در حوزه های آموزشی،پژوهشی، فرهنگی و حتی برگزاری آزمون ها می تواند با سازمان ها همکاری نماید. دکتر نوروزی همچنین تصریح نمود: برخورداری دانشگاه از ظرفیت خوب منابع انسانی که در حوزه های مختلف منخصص هستند و می توانند مسائل جامعه را حل نمایند بسار قابل توجه است.

  گفتنی است در این جلسه ، مقرر شد یک نفر نماینده از طرف دانشگاه و یک نفر نماینده هم از طرف اتاق بازرگانی معرفی تا در خصوص اندیشکده دانشگاه اصفهان و تعامل با اتاق بازرگانی به بحث و گفتگو بپردازند.

 

 

 

 



تاریخ:
1400/10/10
تعداد بازدید:
5297
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal