۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان، دانشگاه برگزیده در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه

دانشگاه اصفهان در پانزدهمین نشست مدیران ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور به عنوان دانشگاه برگزیده در توسعه همکاری های مشترک صنعتی و بالاترین تعداد فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت انتخاب شد.

دانشگاه اصفهان در پانزدهمین نشست مدیران ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور به عنوان دانشگاه برگزیده در توسعه همکاری های مشترک صنعتی و بالاترین تعداد فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت انتخاب شد.

به گزارش وب سایت خبری uinews، دانشگاه اصفهان در پانزدهمین نشست مدیران ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور که با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مدیران ارشد این حوزه برگزار شد، به عنوان برگزیده در توسعه همکاری های مشترک صنعتی و بالاترین تعداد فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت انتخاب شد.

شایان ذکر است دکتر آرش شاهین مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی در خصوص دستاورهای این دفتر در چند سال اخیر اظهار داشت:

دلیل انتخاب دانشگاه اصفهان، برخورداری از یک نقشه راه مدون و داشتن سیاست های شفاف و اولویت بندی شده در زمینه ارتابط با صنعت و جامعه بوده است؛ ضمن آنکه همسویی برنامه اقدام های این دفتر با سیاست های کلی وزارت عتف در انتخاب دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه برتر نقشی مهم داشته است. افزایش چشمگیر اعتبار طرح های منعقد شده و خاتمه یافته دانشگاه اصفهان با صنعت و جامعه در سال های اخیر نیز بسیار مورد توجه بوده است. در یک سال اخیر 15 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان در حوزه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه و به ویژه فنی و مهندسی در طرح فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت شرکت کردند که بیشترین تعداد در مقایسه با سایر دانشگاه ها بوده است. همچنین، یک سوم از اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان که از فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت استفاده کرده اند، در زمان انجام فرصت مطالعاتی خود موفق به عقد قرارداد طرح های پژوهشی کاربردی و برون دانشگاهی شده اند که این یک تجربه و دستاوردی بسیار ارزشمند برای دانشگاه محسوب می شود.

دکتر شاهین در ادامه تصریح نمود: یکی از وجوه تمایز دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان، بالاترین تعداد تفاهم نامه های منعقد شده با صنعت و جامعه در یک سال گذشته می باشد که تا پایان آذر ماه سال 1399 حدود 30 تفاهم نامه کاربردی بوده و این تعداد در تاریخ دانشگاه بی سابقه است. وجه تمایز دیگر دانشگاه ما به غیر از افزایش تعداد تفاهم نامه ها، هدفمند شدن تفاهم نامه ها و انعقاد قراداد با سازمان های بزرگ تر بوده است. در واقع انعقاد تفاهم نامه و قرارداد با مجموعه هایی مانند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، شرکت توزیع برق استان، شبکه پژوهش و فناوری استان، شهرداری، شهرک علمی و تحقیقاتی، دادگستری، سازمان صمت، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، صدا و سیما و جهاد کشاورزی، منجر به توسعه بیش از پیش اثرگذاری اجتماعی دانشگاه شده و از این نظر می توان گفت دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان پرچم دار حرکت به سمت دانشگاه های نسل های بالاتر و دانشگاه جامعه محور است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه در ادامه افزود: برگزاری 150 دوره مهارت آموزی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی در سال اخیر از دیگر دستاوردهای مهم دانشگاه اصفهان در راستای مأموریت های محوله وزارت عتف بوده که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. همچنین راه اندازی مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در این دفتر با هدف توسعه اشتغال از مرداد 1399 تاکنون از اقدامات مهمی است که تعداد محدودی از دانشگاه ها آن را عملی نموده اند.  

دکتر شاهین ضمن تشریح ماموریت محوله وزارت علوم در خصوص اعطای سهمیه نیروهای امریه به دانشگاه ها اظهار داشت: .........
 
برای مطالعه کامل این خبر بر روی لینک کلیک نمایید.  
تاریخ:
1399/09/28
تعداد بازدید:
7570
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal