۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

برگزاری بیست و هشتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور

بیست و هشتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور صبح روز پنج شنبه 13 شهریور ماه سال‌جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.


بیست و هشتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور صبح روز پنج شنبه 13 شهریور ماه سال‌جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

 به گزارش وب سایت خبری  uinews  و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف،دکتر فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف در افتتاحیه این برنامه گفت: ترم تحصیلی گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا ترم سختی بود اما دستاوردهای بزرگی برای ما به ارمغان آورد و دانشگاه‌ها تجربه برگزاری کلاس‌ها و امتحانات مجازی را پیدا کردند.

وی گفت: در طول ترم گذشته دانشگاه صنعتی شریف از همان اسفند ماه آموزش مجازی خود را آغاز کرد و حدود 75 درصد دروس را در همان ابتدای اسفند ماه سال گذشته به شکل مجازی ارایه داد.

دکتر فتوحی افزود: ما در دانشگاه صنعتی شریف در طول ترم گذشته هزار و 200 درس نظری برگزار کردیم و توانستیم 300 درس عملی و کارگاهی را نیز به صورت مجازی و با موفقیت و با رعایت تمامی پرتکل‌های بهداشتی به انجام برسانیم.

رییس دانشگاه صنعتی شریف افزود: خوشبختانه ارزشیابی‌هایی که از کار و فعالیت دانشگاه از دانشجویان صورت گرفته مثبت ارزیابی شده البته از این نظرسنجی‌ها برای ادامه ترم تحصیلی جدید نیز استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال تحصیلی جدید کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود همچنین به شکل محدود در دانشکده‌ها امکانات لازم برای برگزاری کلاس‌ها به شکل هیبرید(حضوری/مجازی) فراهم شده است به استادان نیز این اختیار داده شده تا کلاس‌ها را به صورت هیبرید برگزار کنند.

دکتر فتوحی افزود: ما آمادگی کامل برای شروع ترم جدید را داریم و برای برگزاری کلاس ها و اسکان دانشجویان به صورت ایمن و با رعایت تمامی پرتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده‌ایم.

در ادامه این برنامه دکتر نیلی رییس دانشگاه تهران طی سخنانی گفت: جلسه امروز در زمانی تشکیل شده است که موقعیت حساسی است و با شروع ترم جدید و ویروس کرونا در شرایط مبهمی قرار گرفته‌ایم و امیدواریم با تجربه ترم قبل بتوانیم ترم آینده را به خوبی مدیریت کنیم.

وی گفت: کشور به دوره‌های سیاسی تقسیم می‌شود با تغییر رییس جمهور‌ها ما معمولا در سطوح مختلف دچار تغییراتی در برنامه و فرایند‌های کشور می‌شویم، اما در دو دوره‌ی دکتر روحانی ما تقریبا یک نظام پایدار مدیریتی در سطح روسای دانشگاه های کشور و معاونین وزارت علوم داشتیم و این فرصت خوبی فراهم کرد که دانشگاه‌ها با کمک خرد جمعی بتوانند همفکری کنند و ماموریت خود را متناسب با اسناد بالادستی به انجام برسانند.

خوشبختانه تاکنون ما در قالب 13 دانشگاه که در کنار هم هستیم با همفکری هم اقدامات خوبی داشته‌ایم و قطعا در پایه‌گذاری آینده آموزش عالی کشور نقش به سزایی خواهیم داشت و باید با این همدلی ریل گذاری برای آینده آموزش عالی کشور را دقیق‌تر رقم بزنیم.

در ادامه این اجلاس دکتر خدایی رییس سازمان سنجش طی سخنانی گفت: امسال با وجود بحث کرونا کنکور سختی را برگزار کردیم که خوشبختانه در بحث رعایت پروتکل ها مشکلی ایجاد نشد و این موقعیت حساس را به خوبی پشت سرگذاشتیم.

وی افزود: در سنوات پیش از 78 هزار نفر کادر اجرایی در 2 میلیون متر مربع فضا برای برگزاری کنکور استفاده می‌کردیم که امسال با توجه به شرایط کرونایی این تعداد به 180 هزار نفر در 5 میلیون متر مربع افزایش یافت که خوشبختانه کار ملی بزرگی را شاهد بودیم.
دکتر خدایی گفت: در نظر داریم نتایج هر سه آزمون را به صورت فشرده و به زودی اعلام نماییم تا دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم برای ثبت نام و پذیرش دانشجویان در ترم جدید را داشته باشند.

در ادامه اجلاس دکتر صدیقی معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از پیگیری‌های انجام شده برای رایگان شدن اینترنت دانشجویان و ارایه انواع وام دانشجویی گفت و افزود: در گذشته 21 نوع وام دانشجویی ارایه می‌کردیم که با پراکندگی در توزیع منابع وام ها تصمیم گرفته‌ایم کلیه وام ها را در 5 دسته وام شامل: مسکن،تحصیل،ضروری، ویژه دکتری و شهری تقسیم نماییم تا روال ارائه وام‌ها نیز تسهیل گردد.

گفتنی است: در بیست و هشتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور دکتر نیلی رییس دانشگاه تهران، دکتر فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دکتر ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان ، دکتر خدایی رییس سازمان سنجش و دکتر صدیقی معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم دکتر خضری دبیر اجلاس به صورت حضوری و روسای دانشگاه های شیراز، اصفهان ،تبریز، فردوسی مشهد، علم و صنعت، شهید بهشتی، خواجه نصیر و تربیت مدرس به صورت مجازی در این جلسه حضور داشتند و خواسته‌ها، دغدغه‌ها و برخی چالش‌های خود را اعم از خوابگاه، تغذیه، دسترسی دانشجویان به اینترنت، پذیرش دانشجویان جدید و شیوه ثبت نام و وام دانشجویی برای سال تحصیلی جدید و... را مطرح نمودند.

 

 

 

تاریخ:
1399/06/14
تعداد بازدید:
9085
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal