۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

برگزاری نشست هم اندیشی هیات رییسه دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی

نشست هم اندیشی هیات رییسه دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی به منظور تقویت و استمرار ارتباط دو سویه بین اعضای هیات علمی با مسئولین دانشگاه و بهره مندی از دیدگاه ها و نقطه نظرات متقابل آن ها، دوشنبه 13 مرداد ماه سال جاری، از ساعت 17 تا 19:45به صورت ویدئو کنفرانس(مجازی) برگزار شد.

نشست هم اندیشی هیات رییسه دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی  به منظور تقویت و استمرار ارتباط دو سویه بین اعضای هیات علمی با مسئولین دانشگاه و بهره مندی از دیدگاه ها و نقطه نظرات متقابل آن ها، دوشنبه 13 مرداد ماه سال جاری، از ساعت 17 تا 19:45به صورت ویدئو کنفرانس(مجازی) برگزار شد.

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در این نشست ضمن اشاره به جایگاه علوم انسانی و اسلامی در پشبرد علوم اظهار داشت: دانشگاه اصفهان با توجه به قرار گرفتن در لیست بهترین دانشگاه های ایران در رشته های علوم انسانی، باید در ثبت مستندات علمی در عرصه های ملی و بین المللی تلاش بیشتری داشته باشد.  اهمیت  و جایگاه علوم انسانی از الویت های دانشگاه اصفهان است و خوشبختانه این دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های ایران در رشته های علوم انسانی در پایگاه استنادی جهان اسلامISC قرار دارد.

 دکتر طالبی رفع مسائل جامعه را ماموریت دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه نسل چهارم دانست و اظهار داشت: لزوم پرداختن به مشکلات جامعه و بی تفاوت نبودن نسبت به مسائل اجتماعی از وظایف دانشگاه نسل چهارم است. رییس دانشگاه در ادامه به رویکرد غرب زدگی به خصوص در بین اقشار تحصیل کرده اشاره و خواستار توجه و تدابیر اساتید حوزه علوم انسانی در رفع این معضلات شد و تصریح نمود:  منظور از دانشگاه نسل چهارم این نیست که صرفا" مقاله هایی به زبان انگلیسی نوشته شود بلکه منظور این است که اعضای هیات علمی ما ضمن آشنایی با  فرهنگ غرب به تبیین مسائل به نحوی بپردازند که جوانان ما جذب فرهنگ غنی کشور خود شده و از گرایش به فرهنگ های بیگانه پرهیز نمایند.

دکتر طالبی وابستگی تکنولوژی و فرهنگ را یک واقعیت اجتماعی دانست و اظهار داشت: فناوری و بهره مندی از تکنولوژی های  روز دنیا با اتکا به فراهم آوردن زیرساخت های فرهنگی به نتیجه مطلوب می رسد. وی اثر بخشی و اثر گذاری اعضای هیات علمی دانشکده الهیات در مقاله های بین المللی را بسیار بالاتر از سایر دانشکده ها دانست و خواستار توجه به این مهم در حوزه های علوم انسانی شد.

رییس دانشگاه همچنین ضمن اشاره به اثر بخشی در بعد آموزش، پژوهش  و تربیت،  تصریح نمود:.........
 
برای مطالعه کامل این خبر بر روی لینک کلیک نمایید. 
تاریخ:
1399/05/14
تعداد بازدید:
9829
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal